'Jalan-jalan' tetiba terjumpa artikel lama ni yang plan asalnya nak publish kat satu blog, jadi sebagai tazkirah bersama, saya publish dekat sini lah..

Selasa lalu (20/1/2009), berpuluh ribu rakyat Palestine meraikan kemenangan mereka mengusir tentera Yahudi dan terus menyatakan sokongan kepada Hamas. Diorang bijak, buat demo waktu Setiausaha PBB Ban Ki-Moon sedang tinjau ibupejabat PBB di Gaza yang terletak beberapa meter dari tempat berhimpun, jadi Israel tak akan serang waktu tu. Bayangkan kaalu diserang waktu ni.....

Dengan penuh kebencian para pejuang Islam menzahirkan cemuhan ke atas rejim zionis melalui sepanduk besar dalam bahasa Hebrew berbunyi - 'Kekalahan yang memalukan Yahudi Israel', 'Gaza hanya perlu membaling seketul batu untuk menyingkirkan negeri Yahudi'.




Pelik tapi benar... Hanya kekuatan Iman beserta rifle dan roket kecil mampu mengalahkan Israel yang ada semua senjata2 yg paling canggih dalam dunia ni i.e kereta kebal Merkeva, helikopter Apachee, jet pejuang F16, F17, F18 yg dibekal Amerika. PBB sedang siasat dakwaan penggunaan uranium & fosfurus dalam perang ni. Memang ganas & kejam. Doktor2 Jordan yg baru balik dari Gaza kelmarin buat kenyataan akhbar yang diorang amat terkejut dengan kecederaan yg dialami mangsa yang mereka langsung tak pernah tengok selama ni. Kulit mangsa keluar asap bila kena fosfurus, luka terbakar teruk, dilenyek dengan kereta kebal.

Sesuatu yang amat menyentuh dan menyegarkan hati. Semoga keimanan dan ketakwaan pejuang Palestin akan terus membara dan turut menghangatkan jiwa-jiwa kita bersama. Tiada yang lebih bahagia dan berjaya seorang manusia, melainkan kembali kepada ALLAH Swt sebagai seorang yang di redhai ALLAH, yang telah menggadai dan menjual diri dan jiwanya utk Dien ALLAH Swt.

Ia bukan angan-angan kosong, tetapi suatu peluang dan ruang yang terbuka kepada sesiapa saja. Ia perlu dimulakan dgn menambah kefahaman serta memupuk keimanan dan penyerahan diri yang total kpd Rabb yang Maha Agung seterusnya berdoa supaya kita menjadi tergolong dalam kalangan syuhada' ..(pernah seseorang bertanya dulu, ramai orang nak mengakhirkan hidupnya sebagai seorang syuhada', tapi sudahkah kita menyelitkan hajat ini didalam doa kita secara bersungguh-sunnguh..??)

Category: | 0 Comments

0 comments to “Sejarah Akan Berulang...”