MasyaAllah, lama dah rupanya aku tak update diari online ini. Dah hampir sebulan...sepanjang masa ni, macam2 dah terjadi. Sekejap saja masa berlalu. Macam lompat saja dari sehari ke sehari, dari sebulan ke sebulan.....dihambat oleh kesibukan yang amat dahsyat dan hebat yang seolah-olah tidak pernah mengenal rasa simpati. Dikejar oleh masa yang amat pantas berlari. Berlari siang dan malam tanpa henti. Kadang-kadang tanpa disedari... Itulah kehidupan.

Bila toleh balik ke belakang, jalan yang dah dilalui tu rupa-rupanya penuh dihias dengan warna-warni kehidupan, ada putih, ada hitam, ada gelap ada terang, ada renup ada panas. Subhanallah, hebatnya DiriMu ya Allah...Engkaulah yang mentadbirkan alam ini dan seisinya. Engkau jadikan dunia ini sebagai medan tapak ujian kepada hambaMu.

"Maha Suci Allah Yang di tangan-Nyalah segala kerajaan, dan Dia Maha Kuasa atas segala sesuatu.Yang menjadikan mati dan hidup, supaya Dia menguji kamu, siapa di antara kamu yang lebih baik amalnya. Dan Dia Maha Perkasa lagi Maha Pengampun" (Al-Quran Al-Mulk:1-2)


Aku amat dan teramat bersyukur kepadaMu Ya Allah yang telah mengurniakan kehidupan ini kepadaku. Yang telah 'meminjamkan' masa kepada ku buat seketika. Yang menunjukkan jalan ISLAM & IMAN ini kepadaKu. Yang membayangkan kepadaku jalan untuk menghampirkan diri kepadaMu. Ya Allah.....Siapalah aku disisiMu. Seorang hamba yang sentiasa bersalah & tersalah. Yang sentiasa terlalai dan berdosa. Yang sentiasa mengharap simpati dan kasihMu. Tiadalah aku didunia ini tanpa keizinanMu. Tiada sekelumit amalku yang mampu kulakukan tanpa kudrat dan hidayah yang kau berikan. Tiada yang mampu ku ucapkan walau setengah patah tanpatenaga yang kau berikan. Hebatnya diriMu Ya Allah...Ya Allah....

Tiada apa yang terlebih sekiranya kau tahan semua pemberianMu kepadaku. Tiada sedikit pun berkurang kekuasaan disisiMu sekiranya kau berikan semua kehendakku. Engkau bebas buat apa sahaja kepadaku....Ya Allah..ampunilah semua dosaku yang banyak ini. Tetapkan aku atas jalan Iman dan perjuangan ini sehingga tarikan nafas ku yang terakhir. Tetapkanlah pendirian, hati dan kehendakku utk mentaatiMu di atas jalan ini. Aku amat lemah, sentiasa mengharap diriMu Ya Allah....kasihanilah hambaMu ini Ya Allah...kasihanilah HambaMu ini Ya Allah....kasihanilah hambaMu ini Ya Allah....



Category: | 0 Comments

0 comments to “Ya Allah...Ya Allah...”